پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

پیاده‌روی زائران امام رضا (ع) بسوی مشهد مقدس

هر سال با فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا (علیه‌السلام)، زائران و عزاداران از مناطق مختلف کشور با پای پیاده به‌سوی بارگاه ملکوتی ثامن الحجج در مشهد مقدس حرکت می‌کنند.

شهر مشهد در روزهای آخر ماه صفر و هم‌زمان با سالروز شهادت امام عاشقان، مملو از زائران و شیفتگان امام رضا (علیه‌السلام) است.

تولیت آستان قدس رضوی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش مدیران و معاونان زائران پیاده حضرت رضا (علیه‌السلام) که صبح سه‌شنبه 9 آذرماه در رواق حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد پیاده‌روی دهه آخر صفر را جلوه عشق، معرفت و شناخت جایگاه رفیع معنوی و الهی حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) دانست.

گفتنی است در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین علوی، رئیس خدمتگذاران زائران پیاده دهه آخر صفر از رشد تعداد زائران پیاده در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد و پیش بینی کرد که تا پایان روز 30 صفر تعداد زائران پیاده بارگاه کبریایی رضوی به بالغ بر 320 هزار تن برسد.

همچنین در جاده‌های منتهی به مشهد با توجه به پیاده‌روی هزاران زائر بارگاه رضوی، موکب‌هایی راه‌اندازی شده که به‌صورت شبانه‌روزی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

لازم به ذکر است که مدیر اجرایی میقات الرضا (علیه‌السلام) هادی ابوی از آمادگی این مرکز برای میزبانی از 120 هزار زائر پیاده ایام دهه پایانی ماه صفر خبر داده بود.

وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی میقات الرضا(علیه‌السلام) در سال 84  با هدف خدمت به زائران امام رضا (علیه‌السلام)، به ویژه زائران پیاده راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه میقات‌الرضا (علیه‌السلام) در ایام دهه پایانی ماه صفر حدود 3 هزار زائر پیاده را اسکان شبانه می‌دهد و روزانه از حدود 10 هزار زائر پیاده با وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام پذیرایی می‌کند.

ابوی با اشاره به اینکه خدمات مجتمع فرهنگی میقات الرضا (علیه‌السلام) در طول سال نیز به طور شبانه‌روزی ارائه می‌شود، افزود: در ایام دهه پایانی صفر خدمات متنوعی در بخش‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی، پاسخ به سؤالات شرعی، اسکان شبانه، پذیرایی 3 وعده غذای گرم، پذیرایی میان وعده و سایر خدمات مورد نیاز زائران پیاده امام رضا (علیه‌السلام) به طور رایگان ارائه می‌شود.

مدیر اجرایی میقات الرضا (علیه‌السلام) با اشاره به اینکه این مجتمع فرهنگی در ایام دهه آخر صفر به طور ویژه و با حداکثر توان پذیرای زائران پیاده حضرت رضا (علیه‌السلام) است، خاطرنشان کرد: مجتمع فرهنگی میقات الرضا (علیه‌السلام) در ایستگاه مرکزی خود واقع در کیلومتر 22 جاده قدیم مشهد به نیشابور و دو ایستگاه دیگر خود در کیلومترهای 15 و 45 جاده مشهد به فریمان آماده استقبال و پذیرایی از زائران در تمام ایام سال است.

ابوی در پایان عنوان کرد: مجموعه میقات الرضا (علیه‌السلام) در سال ۸۴ توسط جمعی از خادمان بسیجی حرم مطهر رضوی با توجه به نیازی که در خدمت رسانی به کاروان‌های پیاده در جاده‌های منتهی به مشهد وجود داشت، تاسیس شد.

پیش‌بینی می‌شود بیش از 3 میلیون زائر در روزهای آخر ماه صفر وارد شهر مقدس مشهد شوند.

ح ی / ح ی

این مطلب را به اشتراک بگذارید